söndag 24 juli 2011

Tillbaka igen

bilden lånad från Fotoakuten

Jag har de senaste dagarna haft svårt för att hitta inspiration till bloggen.
Blev så oerhört berörd av tragedin i Norge.

Känner mig så lyckligt lottad att jag får ha mina älskade nära.
Känner också att allt det matriella som man ofta skriver om här på bloggen inte är särskilt viktigt ,
MEN
som en av de drabbade i katastrofen sa:
"Om det kan finnas så mycket hat i en människa,
tänk så mycket kärlek det kan finnas i alla oss andra"

Och visst är det så,
nu är det upp till oss att leva vidare,
inte glömma bort eller förtränga, men
LEVA
Leva för de som inte längre finns med oss
Leva för och med varandra.

Det ska jag göra.
Och i mitt liv finns också mina blogginlägg,
så nu kör jag på igen här,
fast med en ännu större portion tacksamhet för det livet jag har.

Var rädda om er och varandra!

Kram
Annica

12 kommentarer:

  1. Ja, såna här dagar blir man extra påmind om livets skörhet och vad ondska kan ställa till med.
    Var rädd om dig med!

    SvaraRadera
  2. Är så svårt att förstå och ta till sig....Tittar just nu på ett samandrag av gudstjänsten i Oslo domkyrka...
    Men visst gäller det att ta vara på livet här och nu...och precis som du skriver..vara rädda om oss och varandra!
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Länge leve kärleken och alla goda fina människor! Må så gott vännen stor kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Ja så tragiskt detta är! Tur att det finns gott om väldigt goda människor också!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Man blir ödmjuk mot livet ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så vackert skrivet. Klart vi nu ska leva även för de som inte längre finns med oss.
    Om vi deppar ner oss för djupt och blir ett bittert folk ja då har ju den mörka sidan vunnit.
    Idag kl:12 ska vårt ljus fortfarande brinna under en tyst minut. Sen ska jag försöka lägga detta åt sidan och vara tacksam för all kärlek som finns i vår värld.
    Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Håller helt o fullt med dig i dina ord! Vardagen fortsätter trots allt o som du skriver många tankar till alla drabbade.ha en skön dag ♥kramiz Jessica

    SvaraRadera
  8. hej på dig
    Så fint skrivet av dig. Ta vara på de lyckliga stunderna är viktigt. Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Välkomna hem!
    Ni är efterlängtade, speciellt liten O av liten V. :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Det ligger så mycket i det du säger, vad har egentligen det materiella för betydelse? Blev rörd till tårar i dag när jag läste om 11-åringen (!) som sa åt mördaren att sluta skjuta, ett sån't mod.

    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  11. å ! vi som precis varit på öland ...mysigt där ....det finns ju massor av loppisar längs med vägarna ..men det är inte alltid som mannen vill stanna .jag vill ju titta på alla..suck ! visst är det mycket hemskheter som händer hela tiden ..ibland så måste man stänga av nyheterna .man bara matas annars ..å jag blir så nere ...ha en skön semester på öland ..kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!