måndag 6 december 2010

Här skottar vi för hand.....igen......

Här kan man minsann säga att vi tar ett steg fram och två tillbaka,
 ialla fall när det gäller snöröjning.
Förra året såldes snöslungan,
 mycket bättre med en 4-hjuling tyckte maken och barnen jublade,
 dessvärre kom inte snöbladet och vi fick fjäska bigtime för en vän med 4-hjuling OCH snöblad,
 (vi har en ganska stor plan utanför och snöskottning för hand tar tid och ork,mycket sådan),
vintern tog slut och allt föll i glömska om hur det faktiskt var den där vintern som ingen hade upplevt på länge och som det skulle dröja innan en sådan kom igen!

Nåja, vi fick vara snöfria i ca 8 månader innan snön kom tillbaka och det med besked!
Vid detta laget hade snöbladet kommit och vi hann väl utnyttja den stora leksaken sisådär 2ggr innan maken kom hem och hade SÅLT den!
SÅLT ja, ni kan ju tänka er hur tongångarna gick här hemma ;)
Jag blev lugnad(?) med att nu hade han beställt en mycket bättre maskin, större kapacitet och SNÖBLAD.
Jättekul.....verkligen......
Bäst respons får maken av barnen på sådana här grejer, så dit gick han och berättade länge och väl om vår nya maskin och svarade såååå tålmodigt på alla barnens frågor.

Jodå, maskinen kom...........
UTAN SNÖBLAD!!!!!!!!!!!!!!

Förväntad leverans.....mitten av december............

Så nu mina vänner har vi gått tillbaka till den absolut första rutan,
här skottas det numer
FÖR HAND!!!
Och den förbaskade (ja, så känns det fram till mitten av december då jag älskar detta vädret igen)
snön envisas med att komma i sådär lagom stora doser åt gången, tillräckligt mycket för att det faktiskt ska behövas skottas!

Fast han är ju mannen i mitt liv som jag älskar över allt och tiden går ju så fort nu, det har vi alla konstaterat, så då bör ju tiden gå fort också till den 13 dec, då är detta glömt och förlåtet! ;)


Min lilla gårdstomte står och lyser så sött med sin lilla lykta mitt i all snö!

Hoppas att ni fått en bra start på veckan,
 ser man allt med glimten i ögat,
det gör jag faktiskt då det inte gäller värre saker än lite snö,
så har faktiskt jag fått det!

Stor kram till er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!