måndag 22 november 2010

Julpyntat....!

Mina barn blev maniska idag när jag plockade fram lådorna med advent och julsaker i........
Varenda liten tomte som var deras egna skulle fram och det kunde inte vänta, det skulle ske NU!
Så jag som (i min fantasi, för jag VET ju att det är så här varje år, så varför inte detta?)skulle gått och myst på min lediga eftermiddag, plockat lite smått med pyntet och tyckt att livet är så där härligt lugnt, jag fick istället springa mellan barnens rum, rensa det värsta i fönstrena samtidigt som jag fick rädda mina finaste små nissar från "rovdjuren"!

Fast visst kan man putsa fönstren i efterhand och visst kan man småpyssla när de små kommit i säng på kvällen (fast då är man ju så slutkörd av det där springet som man gjorde tidigare att man somnar framför de där glammiga Hollywoodfruarna)

Köksfönstrena hann jag med mellan det andra, satte upp söta små spetsgardiner och satte stjärnan på fot "redo" att skutta upp på sin plats framåt helgen.
Här hålls det "strikt" på traditonen att tända stakar och stjärnor först till helgen!
Mer från den ena parten än den andra... ( han har ju ganska många pluspoäng i nuläget, så jag väntar gärna! :)

Nu ska jag fortsätta mitt pyntande, sakta men säkert blir jag nog klar framåt 3:e advent..... ;)


Ha en go kväll!

Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Hihi... här åkte dom upp ikväll!!
    Till mitt försvar ska jag vara iväg hela helgen o jag kan ju inte va sist att pynta..! ;)

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!