torsdag 4 november 2010



Go kväll!
Idag har det varit full planering inför helgens Halloween/födelsedagsfest. Stora tjejen fyller år och idag har vi "pyntat" altanen med spindelnät. Är inte helt färdiga ännu, så bilder kommer först imorgon.
Att fixa iordning ett par dagar i förväg är så skönt, jag har lätt för att "trimma igång " mig när vi ska ha gäster, så detta är ett kanonsätt att hålla lugnet i schack och kunna koppla av ÄVEN de dagar man bjudit hem gäster.
För visst är det väl så att man har lätt för att ha otroligt många "måsten" och krav på sig själv, jag har ialla fall det och jag kämpar för att verkligen komma ihåg att vara nöjd med även det lilla man åstakommit under dagen.
Det är liksom OK med lite dammråttor som extra husdjur ibland, det är ju inte heller hela världen om disken står kvar en stund extra på bänken, den stunden man skulle ha dammsugit eller plockat in i maskinen kan man fylla med mycket mer värdefulla saker......krama sina kära kanske.....
Jag försöker lära mig leva så här, det är inte alltid jag lyckas, men NÄR jag gör det, oj vad gott det känns då!
Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!