torsdag 19 maj 2011

En bit på väg

Efter massor med läkarbesök har jag nu kommit halvvägs mot svaret på mina bekymmer.
Har nu fått Levaxin mot struma och är på fortsatt utredning hos reumatologen.
Det är inga reumatiska besvär jag har, men han tror att det kan vara något inflammatoriskt.
Fantastisk man, som ingav förtroende från första stund och som dessutom kunde titta mig i ögonen och säga att "det är något som inte stämmer i din kropp, jag ska försöka hjälpa dig att hitta vad det är"

Han tyckte att jag skulle vara sjukskriven,
där och då tvärvägrade jag, t.o.m till halvtidssjukskrivning......
Förståndet och mina nära o kära har fått mig på andra tankar, så jag tror att jag kommer tacka ja till den där halvtiden iallafall.........kanske...........

Inget vidare skojsigt inlägg idag, sorry,
men härifrån blir det bara bättre!!!!

Ha en underbar dag!
Kram
Annica

7 kommentarer:

  1. Hejsan
    Härligt att träffa en läkare som bryr sig o som man får förtroende för ,de händer väl inte för ofta .
    Så skönt för dej :)
    Ha de så himlans bra
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du fått några svar iallafall!
    Äter ju oxå Levaxin efter min giftstruma o har även varit på reumatologen o fått en diagnos!

    Sköt om dig!!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Hej! En bit på väg, låter väl som ett steg i rätt riktning :) Du ska nog ta en dag i taget vännen.. Lycka till kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Skönt att få lite klarhet i vad som händer med kroppen.
    Inte alltid kul att acceptera att man inte riktigt orkar men att bli sjukskriven 50% kanske gör dig gott om inte kan du ju återgå till arbetet igen.
    Ta hand om dig, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Åh va skönt att höra att du fått en dr som inger förtroende,annars är ju allt lika med noll! Har ju som sagt giftstruma o äter levaxin själv så man vet vad du går igenom. klart du ska vara sjukskriven...ingen som är så viktigt som hälsan gumman...Kram på dej Gunilla

    SvaraRadera
  6. Det kommer ordna sig! Skönt att känna att läkaren bryr sig och faktiskt gör det med!

    Tror det gör dig gott att vara halvt sjukskriven, ingen som tackar en att man jobbar och jobbar och kanske blir dålig:( Jobba mycket kan du göra sen när allt är bra igen:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hoppas du kommer att bli piggare av levaxin. Jag blev också sämre för 2månader sen och fick också levaxin, jag kände mig piggare på en gång, fortfarande värk i kroppen som kommer och går, men jag blir mycket bättre om jag yogar. Och det är en massa vitaminer mineraler som är viktiga för kroppen om du har problem med sköldkörteln.Jag äter en hel del och provar mig fram, och anpassar kosten med så lite snabba kolhydrater som möjligt. Lycka till!!

    Kram Lotta

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!