lördag 20 augusti 2011

I´m back!!



Började tro att jag slutat blogga, men lusten kom tillbaka!
Underbart!
Har ägnat de senaste veckorna till ordentlig återhämtning, både i kropp och själ.
Har börjat äta GI mat och är ute och går i 45 min varje morgon.
Det är såååå skönt!
Kroppens kilo ger sakta men säkert med sig, likaså centimetrarna runt midjan.
3kg och 4cm är försvunna och jag tänker INTE leta upp dem igen! ;)

I vårt lilla bo har min älskade man börjat renovera/sanera källaren och bygga tvättstuga.
Källaren är ett utrymme där väldigt få människor fått tillträde.
Mannen som gjorde den grävde ut den för hand så vi snackar inga raka väggar.
Takets eternitplattor var ditspikade med snusburkslock......
En gammal vedpanna och två stora tankar har tagit all plats där och dessutom varit ett utmärkt tillhåll för små grodor och spindlar.
Visst låter det mysigt?!
Nu är panna och tankar ute och en ny lätt liten pelletsbrännare ska in istället.
En vägg till min lilla tvättstuga sätts i skrivande stund
taket riktas och väggarna ska målas.
Att de är sneda har vi bestämt oss för att skita i och se charmen i det sneda istället! ;)

Tack för era kommentarer och omtankar!

Kraaaaam
Annica

10 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! Så duktig du är som har gått ner så mycket i vikt! Inte alls avis;)))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!
    Fantastiskt duktig du är..som gått ner så mycket!
    Önskar dej en fortsatt mysig lördagskväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej o välkommen tillbaka va kul :)
    Ja du de där med källare brrr vi hade källare i
    förra huset o där gick man inte gärna ner hi hi
    Ha en skön kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du fått lusten tillbaka!
    Snett kan vara charmigt, men spindlar är det mest ocharmiga som finns *ryser*...hoppas ni skrämmer bort dem när ni renoverar!

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka, så trevligt.
    Här hemma ska tvättstugan oxå få sig en lättare ansiktslyftning i vinter.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka Annica! Kul att höra att höra att du återhämtar dig och att det går bra med gi och promenader, ska själv börja "på måndag" men den här gången så är jag ladda till tusen =)
    Härligt att höra att ni har att göra, hihi.
    Ha en skön fortsättning på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  7. HEJ ANNICA! Välkommen,välkommen tillbaka! Så kul att höra ifrån dej vännen...Va kul att höra med återhämtningen för dej,hoppas det ger energi till mej med nu. Åsså har gubben lite o fixa med ockå! Kul det låter...KRAMAR Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! välkommen åter till blogglandia :) roligt att du känner dig starkare! jag har oxå börjat ta tag i framför allt min hälsa! har prom 5 km 3 ggr i veckan o slutat med fika bröd uder veckorna1 sen kommer helgerna o ställer till det :) men faktiskt känner jag mig mer alert nu! ha det så jätte gott kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. Härligt att ha dig tillbaka!
    Oj, vilket spännande projekt med källare & tvättstuga, kommer säkerligen bli jättefint med det gamla bevarat.

    Kram Ellinor

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!