onsdag 9 mars 2011

Hemhjälp!


Hej på er!!

Häromdagen kom min käre make hem med en elektrisk fönsterputsare,
en mojäng som suger upp vattnet på rutan och lämnar ett skinande rent resultat!
Jag är ingen hejare på att få till rutorna så där fint utan ofta blir det spår efter mig, trots att jag torkar o torkar......
Den här rackaren måste jag ändå medge är bra,
mina rutor blev faktiskt mycket finare än vanligt.

Min fundering är nu bara varför maken kom hem med den...

1.) Är det möjligen för att han är väldigt omtänksam o gullig
ELLER
2.) För att han tyckte att rutorna såg för j..liga ut, men inte ville säga det rent ut

Jag gissar på alt. 2, men det skulle han aldrig erkänna,
han samlar pluspoäng inför sin kommande födelsedag! ;)

Ha en skön onsdag!!

Kram
Annica

12 kommentarer:

  1. hahaha,ja männen är listiga! Är det pluspoäng som gäller gör dom allt du vet' Kanske passar mej som inte är bra på fönserputsning! kram på dej idag Annica ♥

    SvaraRadera
  2. Hihi..
    Oj vilka mojänger du kör med...!
    Här kör jag mirakeltrasa o duschskrapan...! =)

    Ha en fin dag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Ååå va härligt det låter:) du måste berätta mer sen
    hur resultatet blir:)))

    Ha de så bra
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  4. Vilken medhjälpare :) Här blir det traditionella trasan med skrapan. Blir vädret bra i helgen så blir det puts då, för nu ser man inte ut snart.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig mojäng du fick.Undrar om den är bra.Vi kanske får höra senare om det blev bra.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Hihi jo jag har nästan förstått det..! =)
    Så skönt att få dom putsade så man ser ut igen!
    Nu kan jag oxå.. = ♥

    KRAM Liza

    SvaraRadera
  7. Vilken smart anordning! Men du, om han samlar pluspoäng kan han ju visa hur dom fungerar...på alla fönstrar..:o)
    Om du har lust så väntar en utmaning till dig inne hos mig..:o)

    SvaraRadera
  8. Tror säkert att det var en blandning av både alternativ 1 & 2 ;)

    kram

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Låter perfekt skulle jag behöva som har så mycket fönster.

    Hoppas du haft en mysig dag

    Må så gott kram Tina

    SvaraRadera
  10. Godkväll!
    Kul att du hittade min blogg så att jag hittade dig:) Det är så roligt att hitta fler bloggar att följa, speciellt om dom också är ifrån smålands mörka skogar...
    Här fanns det mycket att kika på.
    Vi hör igen:)
    /Camilla

    SvaraRadera
  11. Det måste jag visa för min gubbe..han älskar alla maskiner ..vi har alla de slag här...snart så är det dags att putsa våra också ..tack för tipset !kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera
  12. Jag säger likadant som Källeboda Lantliv.
    Min gubbe är prylgalen så den där skulle passa honom perfekt. Då skulle han kanske tvätta fönstrena självmant:)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva en liten rad!
Jag blir verkligen jätteglad!